چگونه بفهمیم اضافه خدمت داریم
نوشته شده توسط : nezam

مشمولان عزیز اینبار در این مقاله میخواهیم در خصوص چگونه بفهمیم اضافه خدمت داریم مطالبی بنویسیم و امیدوار هستیم که مطالب امده در این مقاله مورد رضایت وتوجه همه شما عزیزان قرار گیرد لذا در صورت دریافت اطلاعات بیشتر نیز میتوانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه "

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

شماره ویژه شهر تهران  9092301612

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595  تماس حاصل فرمایید

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,

 

 

 

چه کسانی غایب نظام وظیفه محسوب می شوند؟

برخی از مشمولین خدمت نظام وظیفه به دلیل بی اطلاعی از قوانین از خدمت سربازی غیبت می کنند. وجود این غیبت باعث از دست دادن فرصت استفاده از برخی امکانات و خدمات می گردد. همانطور که می دانید آقایان در سن ۱۸ سالگی مشمول قانون خدمت نظام وظیفه عمومی قرار می گیرند و باید نسبت به انجام خدمت سربازی اقدامات لازم را انجام دهند. در صورتی که افراد در فرصت های تعیین شده از سوی سازمان نظام وظیفه در سامانه مربوطه ثبت نام نکنند به عنوان مشمول غایب شناخته و دچار مشکلاتی می شوند

 

 



افراد زیر بر اساس قانون غایب محسوب می شوند

این قانون شامل دانش آموزان، دانشجویان، طلاب داخل و خارج از کشور که حداکثر یک سال پس از تاریخ اتمام و فراغت از تحصیل همچنان خود را معرفی نکرده اند نیز می گردد. همچنین اگر دانشجویان اخراج شده یا از تحصیل خود انصراف داده باشند، یا به هر دلیلی ترک تحصیل کرده باشند باز هم پس از یک سال باید مراحل اعزام را پیگیری نمایند. در غیر این صورت باز هم مشمول غایب محسوب می شوند.
در صورتی که فرد هنوز به سن مشمولیت نرسیده باشد و از تحصیل انصراف داده یا ترک تحصیل کرده تنها ۶ ماه پس از رسیدن به سن ۱۸ سالگی فرصت دارد تا خود را به سازمان نظام وظیفه معرفی کند.

 




استعلام غیبت سربازی

تمامی مشمولین نظام وظیفه می توانند قبل از انجام هر اقدامی، از وضعیت نظام وظیفه خود مطلع شوند. همانگونه که گفته شد در صورتی که فرد مشمول دارای غیبت سربازی باشد نمی تواند از تسهیلات سربازی بهره مند شود. پس لازم است فرد مشمول اقدام به استعلام غیبت سربازی کند. به منظور استعلام وضعیت نظام وظیفه و یا استعلام غیبت سربازی به دو روش می توان اقدام کرد:

  •     استعلام غیبت سربازی از طریق مراجعه حضوری به دفاتر پلیس+۱۰
  •     استعلام غیبت سربازی از طریق کد سخا

 




چگونه بفهمیم غیبت سربازی داریم

نحوه محاسبه غیبت سربازی 98 به این صورت است که مشمولین نظام وظیفه چنانچه در مهلت های تعیین شده ی زیر از سمت این سازمان، خود را برای رفتن به خدمت معرفی نکنند، وارد دوران غیبت می شوند:دانش آموزانی که پیش از رسیدن به سن 18 سالگی و یا مشمولیت، انصراف داده، ترک تحصیل کرده، اخراج شده و یا فارغ التحصیل شده اند، می بایست حداکثر تا مدت زمان 6 ماه بعد از ورود به سن 18 سالگی، خود را معرفی نمایند، در غیر این صورت وارد دوران غیبت می شوند.افرادی که به سن مشمولیت رسیده اند و در مهلت های ارائه شده از سمت سازمان نظام وظیفه، برای رسیدگی به پرونده و یا اعزام معرفی نکنند وارد غیبت می شوند.افرادی که دارای معافیت موقت می باشند، اگر 1 ماه بعد از اتمام زمان معافیت موقت خود، جهت ادامه ی رسیدگی به وضعیت شان، خود را معرفی نکنند نیز وارد دوران غیبت می شوند.
افرادی که در سازمان های غیر نظامی کشور متعهد به خدمت می باشند و نیز مطابق مواد قانونی شماره های 13، 14 و 15 کارکنان پایور و همچنین پیمانی سازمان نیرو های مسلح تنها تا 6 ماه بعد از فراغت از خدمت خود فرصت دارند تا خود را برای رسیدگی و اعزام به خدمت معرفی نمایند، در غیر این صورت وارد دوران غیبت می شوند.

دانش آموزان، طلاب و یا دانشجویان داخل و خارج از کشور که به دلایل انصراف، ترک تحصیل، اخراج یا حتی اتمام تحصیلات، از تحصیل فراغت یافته اند، حداکثر یک سال بعد از تاریخ فراغت از تحصیل مهلت دارند تا خود را معرفی نمایند، در غیر این صورت وارد دوران غیبت می شوند.
 افرادی که به شکل متفرقه در حال ادامه تحصیل باشند نیز اگر این تحصیل تا پس از زمان قانونی اعزام به خدمت ایشان، ادامه داشته باشد، وارد دوران غیبت می شوند.تباع خارجه که بعد از تحصیل توانسته اند تابعیت ایرانی بگیرند، از تاریخ دریافت تابعیت ایرانی حداکثر 6 ماه فرصت دارند تا خود را معرفی نمایند، در غیر این صورت وارد دوران غیبت می شوند.افرادی که در مقاطع تحصیلی متفاوت بیشتر از حد مجاز به تحصیل خود ادامه دهند نیز چنانچه در موعد مقرر خود را معرفی نکنند نیز وارد دوران غیبت می شوند.افرادی که به سن مشمولیت رسیده اند اما در تاریخ های مقرر از سمت سازمان نظام وظیفه کشور، خود را برای اعزام به خدمت معرفی نکنند.

 

 

 

امریه 



:: برچسب‌ها: چگونه بفهمیم اضافه خدمت داریم ,
:: بازدید از این مطلب : 64

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: